Spolupráce Notting Hill Carnival a společnosti Samsung

Organizátoři: Notting Hill Carnival, PR agentura Taylor Herring

Popis iniciativy:

Největší evropský pouliční festival se tento rok spojil se značkou Samsung a umožnil lidem zažít karnevalovou atmosféru z domova. Aktivity značky na různých platformách umocnily poselství kampaně „Shoot in 8K. Watch in 8K“ (ve volném překladu: „Zachyť moment v 8K. Přehraj si jej v 8K“). Diváci si tak mohli vychutnat všechny barvy karnevalu ve vysokém rozlišení. Hudebníci, tanečníci, módní návrháři a šéfkuchaři byli v rámci krátkých filmů natočeni na telefony Samsung Galaxy 20 a stali se tak klíčovou součástí online karnevalu, jenž byl vysílán na Youtube.

Fotografie: Samsung Velká Británie

Proč se nám tato kampaň líbí:

První online karneval a jeho dosah byly samozřejmě velice závislé na poskytovateli technologických služeb, proto se mezi Notting Hill Carnival a značkou Samsung vytvořilo téměř rovnocenné partnerství. Kampaň společnosti Taylor Herring profilovala značku Samsung jako partnera umožňujícího online přenos karnevalu, aniž by byla narušena integrita samotného festivalu. Online událost začala odpočítáváním a náhledem exkluzivních videí z karnevalu na obrazovce umístěné na Piccadilly Circus. Loga Samsungu rozmístěná po obrazovce shrnula symbiotický vztah kampaně: Karneval potřeboval ultra-HD technologii, aby se i z online přenosu stal mocný zážitek konkurující reálnému prožitku. A jasné festivalové barvy, jimiž je Carnival proslaven, poskytly Samsungu skvělou příležitost předvést svou nabídku 8K.

Komentář PR odborníka:

„Tuto kampaň zbožňuji. Karneval vnímám jako pastvu pro smysly – ta živost, hudba, barvy, extravagantní kostýmy. Je to oslava a zároveň protest, komunitní a zároveň celosvětová událost. Zachycení ducha podobné akce online je vždy velkou výzvou, ale této kreativní kampani se podařilo dostat online verzi karnevalu ke globálnímu publiku a zároveň skvěle představit technologii společnosti Samsung. Tomu říkám skutečná výhra.“

– Kate Hartley

Kate Hartley je partnerkou a spoluzakladatelkou společnosti Polpeo, jež se zabývá simulací krizí na sociálních sítích a pomáhá tak firmám s přípravou na řešení ohrožení reputace v digitálním věku. Je autorkou knihy Communication in a Crisis a členkou výboru PRCA pro digitální řízení, který má za cíl formovat best practices pro sféru digitálního PR.