M***** F****** vtipná kampaň

Organizátor: Meatless Farm

Popis iniciativy:

Je to urážka masožravců, nebo je to zkrátka jen provokativním způsobem vtipné? 
U této reklamy od veganské společnosti Meatless Farm jsme se ještě nebyli schopni 
rozhodnout. Meatless Farm se v televizní a rozhlasové reklamě, na elektromobilech projíždějících centrem Londýna, na sociálních sítích a na obalech svých produktů prezentuje slogany jako například “Now that’s a M*** F*** burger”. Společnost dokonce ve Velké Británii otevřela své první “M*** F***” drive-thru okénko. Není potřeba to více rozebírat, celý nápad je totiž „M*** F***” dobře zapamatovatelný!

Fotografie: Meatless Farm

Proč se nám tato kampaň líbí:

Tato kampaň je geniální právě proto, že se dá interpretovat různými způsoby. Jakákoli reakce - od pobavených členů veřejnosti po rozzuřené farmáře - jednoduše zvyšuje publicitu Meatless Farm a zesiluje komické i kontroverzní aspekty kampaně. Michael Hunter, ředitel pro růst společnosti Meatless Farm, si stojí za nevinnými firemními úmysly a popřel také jakékoli snahy o rozdělování společnosti: „Cítili jsme, že národ potřebuje něčím povzbudit, protože pro nás všechny to teď bylo těžké období. Takže jsme více než kdy jindy chtěli vytvořit něco odlehčeného a zábavného.“ A můžeme říct, že i přes stížnosti na nevhodnost reklamy, které jsou momentálně v šetření Advertising Standards Agency, se tato reklama firmě vyplatila. Třeba díky ohromné publicitě, kterou Meatless Farm za kampaň sklidila – včetně tohoto článku v Guardian.

Komentář PR odborníka:

„Klasická provokativní aktivita značky. Vytvořte lehce kontroverzní, ale vtipnou reklamní kampaň a pak použijte sílu PR, abyste znásobili její dosah. Kontroverze sama o sobě může působit příliš vážně a humor sám o sobě může zastínit značku. Správná kombinace těchto dvou faktorů však může vytvořit zapamatovatelnou a efektivní kampaň. Bude ale zajímavé sledovat, jak dlouho značka vydrží hrát roli lehce přidrzlého volnomyšlenkáře, než se její téma vyčerpá.“

– Trevor Morris

Trevor Morris je konzultant v oblasti PR, společník PRCA a spoluautor knihy PR Today. V minulosti působil jako CEO Chime Communications Public Relations, největší britské PR skupiny, a jako profesor PR na univerzitě v Richmondu.