Level Up Your Game

Organizátoři: Dr Max, This Is Locco

Popis iniciativy:

Dr. Max, jeden z největších lékárenských řetězců ve střední Evropě, se rozhodl rozšířit svou zákaznickou základnu také na Slovensku a svou pozornost zaměřil na mladší generace, které jsou ve farmacii všeobecně vnímané jako špatně dostupný spotřebitelský segment. O kampaň se postarala slovenská reklamní agentura This is Locco, která v rámci aktivit budování většího povědomí o značce upnula svůj zrak na hlavní zájmy dnešní generace Z: zdraví, fitness a sebezdokonalování. Primární poselství této kampaně, „Level Up Your Game“, bylo představeno pomocí konceptu videohry. Tím bylo hned jasné, kdo je cílová skupina. Do kampaně byli zapojeni také influenceři, kteří na tento počin upozornili mladší publikum prostřednictvím sociálních sítích.

Proč se nám tato iniciativa líbí:

Zaměření Dr. Maxe na myšlenku „bonusů a plusových bodů“, které generace Z dobře zná z prostředí videoher, umožnilo společnosti profilovat její volný prodej jako prostředek posílení schopností zákazníků. Video, které doprovází tuto kampaň, dokazuje, že hlavním cílem bylo v kampani přesvědčit zákazníky z generace Z, že jsou hlavními postavami ve své vlastní videohře. Na slovenských internetových stránkách vytvořil Dr. Max novu sekci s názvem „Level Up“, ve které volně dostupné doplňky na podporu zdraví roztřídil do několika skupin, tak, jak je to v mnoha videohrách běžné (Vitality Concentration/Upgrade Vision/Strong Nerves/Boost Immunity/Boost Energy). Této B2C kampani se díky jasnému sdělení a přesnému zásahu cílové skupiny podařilo zbavit podpůrných suplementů nálepky kompenzace nedostatků a nastavit nový profil produktů, které mohou uživatelům pomoci zvýšit výkonnost a posunou jejich osobní „hru“ o úroveň výše.

Komentář PR odborníka:

„Tato kampaň mi připomíná příběh nápoje značky Lucozade, který většinou maminky kupovaly svým nemocným dětem. Nápoj vznikl ve Velké Británii a byl určen především jako zdroj energie při nemoci. V pozdějších letech se ale změnila strategie značky, která produkt začala prezentovat jako nápoj, jenž vám dodá energii a zvýší vaši fyzickou zdatnost – čímž vznikl zcela nový segment trhu. Kampaň „Level up Your Game“ by mohla jít stejným směrem a změnit image produktů Dr. Maxe z doplňků stravy pro upevnění zdraví na produkty, které vám pomohou zvýšit vaše schopnosti. Taková myšlenka si zaslouží uspět.“

– Trevor Morris

Trevor Morris je konzultant v oblasti PR, společník PRCA a spoluautor knihy PR Today. V minulosti působil jako CEO Chime Communications Public Relations, největší britské PR skupiny, a jako profesor PR na univerzitě v Richmondu.
Fotky: Dr Max