Freedom is the Way of Life

Organizátoři: Isadore, Motionhouse

Popis iniciativy:

U příležitosti 31. výročí sametové revoluce připomněl slovenský výrobce cyklistických oděvů Isadore silný příběh. V roce 1950 uprchl Zdenko F. Daneš před tehdejším československým komunistickým režimem na kole a následně se mu podařilo přestěhovat do USA, kde se stal univerzitním profesorem. V rámci oslav tohoto příběhu změnila značka Isadore svůj tradiční slogan z „The Road is the Way of Life” („Cesta je způsob života“) na „Freedom is the Way of Life” („Svoboda je způsob života“). Rovněž vytvořila speciální kolekci dresů, přičemž výtěžek z prodeje poputuje neziskové organizaci Post Bellum dokumentující vzpomínky pamětníků klíčových momentů 20. století.

Proč se nám tato kampaň líbí:

Sametovou revoluci si každoročně připomínají velké značky v České i Slovenské republice. A to je jedině dobře: bez tohoto milníku by totiž ani v jedné z těchto zemí neexistoval volný trh, díky němuž dnes mohou tyto značky fungovat.

Ale kampaň Isadore s názvem „Freedom is the Way of Life” se od ostatních liší. Zaměřuje se na skutečný příběh jedince, který použil své jízdní kolo, aby unikl komunistickému režimu. Tím poukazuje na realitu života v Československu ve 2. polovině 20. století a vyzdvihuje důležitost cyklistiky jako způsobu dopravy. Ústřední prvek kampaně – působivý animovaný spot vyprávějící příběh Danešova útěku – v sobě spojuje obě tyto linie. Značka Isadore tak specifickým způsobem vzdává hold hrdinům sametové revoluce a hrdě se hlásí ke svým slovenským kořenům.

Komentář PR odborníka:

„Jedná se o krásnou kampaň z dílny společnosti Isadore. Pro většinu značek je snadné využít historické a kulturní události ve svůj prospěch, ale pro Isadore se tato konkrétní jeví být obzvláště relevantní – značka vsadila na lidský příběh o útěku za svobodou, kde jízda na kole tvoří ústřední motiv. Také velmi oceňuji, že společnost věnuje příspěvek z prodeje dresů neziskové organizaci Post Bellum, kampaň tedy spíše vyjadřuje hodnoty dané společnosti, cílem není pouhý zisk. Úžasný příběh, navíc skvěle odvyprávěný.“

– Kate Hartley

Kate Hartley je partnerkou a spoluzakladatelkou společnosti Polpeo, jež se zabývá simulací krizí na sociálních sítích a pomáhá tak firmám s přípravou na řešení ohrožení reputace v digitálním věku. Je autorkou knihy Communication in a Crisis a členkou výboru PRCA pro digitální řízení, který má za cíl formovat best practices pro sféru digitálního PR.
Fotky: Isadore