E.ON podpořil zdravotníky

Organizátoři: E.ON, Sonnentor

Popis iniciativy:

Společnost E.ON se během druhé vlny pandemie, která zasáhla Českou republiku na podzim roku 2020, rozhodla podpořit české nemocnice a zdravotníky v první linii v boji proti COVID-19. Dodavatel elektřiny a plynu obdaroval více než pět stovek zdravotníků balíčky sloužící k dobití energie a posílení imunity. Speciální bylinné bioprodukty do nich dodala česká firma Sonnentor. E.ON také v rámci podpory poskytl 33 operátorů ve svých call centrech ministerstvu zdravotnictví a polovinu svého televizního reklamního prostoru přenechala společnost iniciativě #nakazdemdnizalezi, která se snaží zlepšit informovanost veřejnosti o šíření nemoci.

Fotky: E.ON

Proč se nám tato iniciativa líbí:

E.ON vystoupil z běžné sféry svojí působnosti a nabídl podporu, tam kde byla nejvíce potřeba, konkrétně do nemocnic a zdravotníkům v okolí Brna a Českých Budějovic. Společnost tedy nezůstala jen u poskytnutí reklamního prostoru, což by pro ni byl nejjednodušší způsob pomoci, ale v rámci společenské odpovědnosti a zajištěné veřejné bezpečnosti se značka rozhodla jít ještě dále. Stejně tak vybraní zaměstnanci firemního call centra posílili obsluhu veřejné informační linky ministerstva zdravotnictví. Díky tomu E.ON přesahuje ostatní aktivity různých společností, které často zůstaly u podpory vlastních zaměstnanců či veřejnosti.

Komentář PR odborníka:

“V minulých měsících a týdnech jsme mohli pozorovat obrovskou vlnu solidarity a podpory mířící k zdravotnickému personálu. Ať už to byly uzavřené restaurace dovážející obědy zdarma, dobrovolníci nabízející pomocnou ruku nebo korporace, které vyčlenily své prostředky a personál. Podobně se k této situaci postavila i společnost E.ON, která v Brně a Českých Budějovicích odměnila zdravotníky a část kapacity svého call centra poskytla státu, který si nedokázal dostatečnou kapacitu zajistit sám během "klidnějších" letních měsíců. Lékaři a sestřičky, kteří častokrát pečují o nemocné pacienty nad rámec svých povinností, si patřičné ocenění jistě zaslouží. Zatím však z větší části přichází od firem a dobrovolníků. Pomoc státu, jakožto představitele celé společnosti, byla dlouhou dobu jen slibovaná, příkladem budiž proplacení odměn za práci v první vlně koronaviru.”

– Pavel Fara

Pavel Fara je manažerem komunikace v British Chamber of Commerce v České republice