Organizátoři: London Symphony Orchestra, Digital Voices
Popis iniciativy:
Londýnský symfonický orchestr vytvořil komunikační kampaň s cílem získat nové posluchače klasické hudby. Orchestr se ve své kampani poprvé zaměřil také na influencery, konkrétně lifestylové youtubery, které pozval na speciální hudební lekce, tzv. „one to one“, přímo se členy LSO. Kampaň pro svou komunikaci dala přednost Youtube před Instagramem se snahou zajistit maximální počet diváků, kteří jsou schopni shlédnout i delší videoobsah se stále zapnutým zvukem. Díky této iniciativě prozkoumali dva influenceři různé oblasti hudební tvorby, včetně potenciálu hudby vytvořit spojení mezi rodiči a jejich dětmi nebo možnosti začlenit hudební cvičení do každodenního života.
Proč se nám tato kampaň líbí:
Klasická hudba má své fanoušky ve všech věkových skupinách, ale oslovení mladších ročníků a posluchačů je pro marketingová oddělení hudebních těles hlavní prioritou. Spousta lidí považuje klasickou hudbu za nepřístupnou, proto byli do kampaně zapojeni také influenceři, aby ukázali, že i lidé bez důkladné hudební průpravy se mohou stát posluchači klasiky. Pro předání této „message“ byl jako nejvhodnější komunikační kanál vybrána sociální média. Kampani se podařilo úspěšně poukázat na skutečnost, že klasická hudba není jen záležitostí elit, ale může si ji oblíbit kdokoliv.
Komentář PR odborníka:
"Makeup, hudba a Harry Potter. Obecně je velmi těžké přitáhnout ke kultuře jiné než „kulturní“ publikum. V kulturní obci je to dlouhodobě diskutovatelná otázka. Snažíme se vštěpovat názor, že kultura je pro všechny, ale přetrvává spíše ten, že je elitářská. Autentická kampaň ukazuje, že hudba může být interpretována a prozkoumávána různými cestami, kýmkoli, online i offline. Kultura potřebuje především přímý kontakt s divákem, ovšem bez digitálního prostředí se už neobejde.
Londýnský symfonický orchestr využívá fenoménu Harryho Pottera, nápadu vdechla život youtuberka Amena Khan zaměřující se především na oblast kosmetiky a krásy, což dává šanci zasáhnout odlišnou cílovou skupinu. Za klíčové považuji přiblížení osobního vztahu k hudbě, a to jak influencerky, tak houslistky Maxine Kwok-Adams. Obě vyprávějí příběh, se kterým se lze ztotožnit."
– Eva Sochorová