Organizátoři: Deutsche Telekom, DO IT!, AO Creative
Popis iniciativy:
Zavádění 5G je očekávaným technologickým krokem vpřed, ale obavy týkající se zabezpečení 5G sítí způsobily v Německu politické napětí. Předmětem sváru se stalo potenciální zapojení čínské firmy Huawei. V prostředí rýsujících se vládních rozhodnutí odpověděla na tuto nejistotu společnost Deutsche Telekom marketingovou kampaní, která se zaměřovala na výhody této technologie pro koncové uživatele a snažila se k upgradu přesvědčit co nejvíce lidí. Tato velmi kreativní kampaň pracovala s tištěnou reklamou, designem obchodů, aktivitami na sociálních sítích a také se spektakulární eventem, který se konal v televizní věži v Düsseldorfu.
Proč se nám tato kampaň líbí:
Kampaň začala purpurovým nasvětlením Rýnské věže, která propojila zavedení 5G se značkou Deutsche Telekom. Světlomety na vrcholu věže vysílaly paprsky bílého světla nad Düsseldorfem, a tím vizualizovaly přenos signálu 5G. Druhá fáze kampaně byla zaměřená na emoce: použito bylo například 40vteřinové video, které obsahovalo recitaci básně o síle mezilidských vztahů.
V mottu kampaně „With 5G, nothing separates us anymore“ (volně přeloženo „Díky 5G už nás nic nerozdělí“) se odráží technologie slibující větší osobní konektivitu a zlepšení všech online zážitků tak, aby je lidé prožívali silněji než dříve. Zdůraznění tématu blízkosti je za současných okolností obzvláště pozoruhodnou volbou. Christian Loefert, muž odpovědný za kampaň, charakterizoval klíčové poselství kampaně jako „digitální optimismus“. Prostřednictvím pozitivních zpráv zaměřených na zákazníka spojuje Deutsche Telekom technologii 5G s pocitem „blízkosti“, který mnohým z nás v posledních měsících chyběl. Zavedení kontroverzní technologie je tak prezentováno jako cesta k lepší, jasnější a více propojené budoucnosti.
Komentář PR odborníka:
„Vláda Angely Merkelové musí ještě před koncem roku 2020 učinit konečné rozhodnutí o kontroverzních aspektech 5G - zejména o zapojení společnosti Huawei do této sítě. Tato kampaň a její spuštění jsou o načasování. Vzhledem k současným omezením eventů je logistika kampaně velmi působivá, zejména složité osvětlovací mechanismy. Po kreativní stránce je také zajímavá – zobrazuje mnoho lidí stojících blízko sebe, kteří se buď dívají do budoucnosti, nebo vzdorují přítomnosti, nebo možná obojí. Uvidíme, jak dopadne vyhodnocení kampaně po jejím ukončení. Podaří se zákazníky Deutsche Telekom přesvědčit, že 5G je dobrá věc a je nyní potřeba více než jindy, bez ohledu na to, odkud pochází? Nebo budou zákazníci kvůli nejistým časům opatrnější? Důvěra a blízkost jsou pro opatrnost vždy velkou výzvou.“
– Luke Blair