Organizátoři: Barilla, Publicis
Popis iniciativy:
Není snad nic horšího než rozvařené těstoviny – během vaření doma a experimentování s novými pokrmy v průběhu lockdownu se o tom přesvědčili mnozí. To byl také impuls pro italského výrobce těstovin Barilla k sestavení hudebního playlistu k dokonalé přípravě těstovin. Společnost se spojila s hudební platformou Spotify a vytvořila několik seznamů skladeb, které svou délkou odpovídají přesnému času potřebnému k perfektní přípravě pasty. Pro každý typ těstovin Barilla doporučuje jiný hudební výběr, který vyhovuje konkrétnímu typu těstovin, včetně „Moody Day Linguine“, „Top Hits Spaghetti“ a „Timeless Emotion Penne“.
Proč se nám tato kampaň líbí:
Uvařit těstoviny je poměrně snadná činnost, která se ale i tak nemusí vždy skvěle podařit. Barilla proto přišla se záchranou v podobě zábavné metody, jež má zajistit jejich správnou přípravu. Společnost se pokusila do každodenní rutiny vaření, která může představovat nepříjemnou domácí povinnost, vnést zábavné prvky a energii a povzbudit lidi k tanci ještě před tím, než začnou s přípravou svého oblíbeného italského pokrmu. Je snad lepší způsob, jak si zvednout náladu v době pandemie?
Komentář PR odborníka:
“Tohle je vážně zábavné! Během lockdownu teď všichni doma více vaříme a Barilla přišla s nápadem, jak přidat trochu hudební jiskry do tak všední a běžné činnosti, jakou je příprava těstovin. Výborná práce ze strany Barilly – potřebujeme více podobně odlehčených PR iniciativ pro rozptýlení.
“Pokud vezmu v potaz širší souvislosti, zajímalo by mě, zda tato kampaň vznikla z důvodu nějaké obecné potřeby? Příprava těstovin většinou zabere deset minut a většina z nás je testuje na skus přibližně po osmi minutách.
"Podobnou myšlenku by mohly využít i dalších italské klasiky. Například kořeněný masový pokrm Peposo by mohl ladit s „Aidou“. Nevidím jediný důvod proč ne. Barilla také vyrábí polentu...”
– Adrian Wheeler