Organizátoři: Absolut, JANDL, PR Clinic
Popis iniciativy:
Kampaň společnosti Absolut s názvem Každá láska je láska navazuje svým obsahem na předchozí komunikovaná témata této značky. Ale na rozdíl od předešlých spotů, které byly zaměřené na toleranci a rovnost, se tato nová reklama objeví jak v televizním vysílání, tak v onlinu, díky čemuž bude dostupná širšímu publiku. Stejně jako v přechozích kampaních, kde byla pozornost zaměřena na toleranci k sexuálním menšinám, vsadil Absolut na spolupráci s řadou vlivných osobností a influencerů s úmyslem oslovit správnou cílovou skupinu. Kampaň podpořil také zpěvák Jakub Pružinský, který se svěřil s vlastní zkušeností s nesnášenlivostí, kterou zažil na Slovensku.
Proč se nám tato kampaň líbí:
Značka Absolut je na základě kampaní podporujících práva a svobody lidí v rámci LGBT komunity na Slovensku označována za kontroverzní. Právě kontroverze v této oblasti, se kterou je spojována, je jasným důkazem, že je v této zemi stále nutné zapracovat na podpoře vzájemného porozumění a rovnosti jejích obyvatel. Situace, které čelí slovenská LGBT komunita, je horší než v mnoha dalších evropských zemích – jak z legislativního hlediska, tak co se obecného postoje společnosti a přijetí této komunity týče. Odvaha, kterou Absolut tak energickým a naléhavým způsobem projevil, je skvělým příkladem, který by měly následovat také další společnosti.
Komentář PR odborníka:
“Strategii značky Absolut sleduji už od roku 2018, kdy se proti kampani na téma tolerance a rovnoprávnosti zvedla silná vlna nenávisti. Odpovědí na početné hejty byl skvělý počin v minulém roce, taktéž oceněný v soutěži Zlatý středník, který zasadil otázku různorodosti do skutečného příběhu extremisty a následně na pestrost slovenských předků upozornil testy DNA u vybraných influencerů.
“Kampaň Každá láska je láska vnímám jako přirozené pokračování, ne však nedůležité, když pomyslím na stále nerovnoprávné možnosti partnerských svazků z hlediska slovenského zákona. Ve spotu oceňuji jednoduchou linku příběhu, zhutněnou atmosféru a užití srozumitelných hesel. V podobných kampaních jsem zaznamenala ještě větší různorodost, co se týče věku, která mi tu chybí. Sdělení navíc není tak "šokující" jako předchozích dvou kampaní, což možná bylo záměrem, nicméně z mého pohledu by šlo z tématu vytěžit ještě víc."
– Michaela Pišiová