Build a Life

Organizátoři: B&Q, Uncommon Creative Studio

Popis iniciativy:

Britská společnost s B&Q nabízející sortiment pro DIY, tvoření a potřeby pro úpravy domácnosti představila novou PR a marketingovou kampaň, v níž oslavuje moc domácího kutilství pozitivně ovlivnit životy lidí. Kampaň se zaměřuje na jednoduchost a podporu sloganu společnosti „You Can Do It”. Celá iniciativa byla zahájena 60sekundovým krátkým filmem složeným ze záběrů domácích videí zachycujících reálný život britských rodin. Ty divákům prostřednictví vlastních příběhů dokazují, že si každý může svůj domov vylepšit a tím také zlepšit kvalitu svého života. Společnost rovněž nechala zveřejnit řadu billboardů a plakátů kombinujících minimalismus s prostými slogany, jež evokují základní image značky, tedy jednoduchost a přístupnost všem.

Fotky: B&Q

Proč se nám tato kampaň líbí:

Poutavá vizuální podoba, chytlavé texty a pozitivní energie – to mohou být přívlastky nové marketingové kampaně společnosti B&Q, která se v divácích snaží navodit uspokojivý pocit, jenž se většinou dostaví, když si sami něco opraví nebo vylepší. B&Q se nechala inspirovat veřejným výzkumem, podle něhož 57 % respondentů věří v pozitivní efekt domácího kutilství na stav jejich bydlení i psychiky, což je v aktuální koronavirové situaci velmi důležité. Kampaň klade důraz na vazby mezi rodinou a domovem, které pandemie ještě více posílila, a vytváří tak citové spojení obyčejných lidí se značkou.

Komentář PR odborníka:

„Tahle kampaň je vážně povedená. Jedná se o dokonalou ukázku toho, že když se staví na opravdovém pochopení zákazníka, jeho potřeb a motivací, je možné zdánlivě jednoduchým vizuálem a úsporným copy nabít i prachobyčejný a nepoetický hřebík obrovskou dávkou emocí. Možná působí o to více, že dnes trávíme už více než půl roku ve svých domovech několikanásobně více času, než jsme zvyklí.“

– Daniela Chovancová

Daniela Chovancová je PR manažerkou a tiskovou mluvčí Alza.cz. Dříve strávila patnáct let v agentuře Havas Praha, kde se zaměřovala na klienty v technologickém, komunikačním a finančním sektoru