Organizátoři: Německa vláda
Popis iniciativy:
Německá vláda stojí za nedávným uvedením tří reklamních spotů, které se pokoušejí do aktuální koronavirové situace vnést alespoň trochu humoru a veselí. Spoty byly natočeny ve stylu historických dokumentárních filmů a představují „válečné“ veterány z boje proti šíření koronaviru. Tito „pamětníci“ se ve snímcích ohlížejí a vzpomínají na dobu, kdy museli projevit značnou statečnost, odhodlání a obětavost svým takříkajíc nicneděláním. Flashbacky, prostřednictvím kterých se vracejí zpět ke svým mladším já z roku 2020, zobrazují přehnané, ale zároveň i smutné scénáře plné nudy a vyčerpanosti hlavních aktérů.
Proč se nám tato iniciativa líbí:
Propagovat nicnedělání mladých lidí jako „hrdinství“ a poukazovat na ně jako na skupinu lidí, která nejcitlivěji reaguje na vlastní nečinnost, by mohlo někomu na první pohled připadat zvláštní, ale samozřejmě jde o detailně propracovaný záměr autorů reklamních spotů. Ti nám prostřednictvím ironického zobrazení nudy a frustrace mladší generace, která je ale schopná nahlédnout do své vlastní budoucnosti, kde se nad koronavirovou krizí dokáže pousmát, říkají, že tato forma „obětování“ je důležitá, ale zároveň nepotrvá věčně. Vláda se vtipnou formou snaží mladé lidi motivovat k optimismu a nadhledu, čímž zároveň navazuje spojení s veřejností. Je to vlastně skvělý způsob, jak podpořit pocit kolektivní identity a sdílené odpovědnosti.
Komentář PR odborníka:
„Je velmi povzbudivé vidět, že i vláda je schopná pracovat s humorem a demonstrovat jednoduchost, s jakou se dá oslovit konkrétní cílová skupina – v tomto případě mladí dospělý. Zatímco starší generace koronavirus skutečně ohrožuje na životě i zdraví, pro mladé lidi představuje spíše otázku ohrožení jejich životního stylu. Německé vládě se podařilo prostřednictvím spotů představit dnešní mladé generaci jejich starší já, tímto krokem jí dokázala současnou krizi přiblížit a učinit z ní relevantní téma – opravdu povedený PR kousek.“
– Lionel Zetter