Digitální světová premiéra nového Mercedesu třídy S

Organizátoři: Mercedes-Benz, Antoni Garage

Popis iniciativy:

Jaké propagační možnosti má celosvětově proslulá firma, která na společensky distancovaný trh uvádí svůj nový vlajkový produkt? Mercedes našel perfektní řešení: využil možnosti digitálních technologií na maximum a zároveň se mu povedlo vypíchnout výzvy, před kterými společnost stojí.

Mercedes se rozhodl, že celosvětová premiéra nové vlajkové lodi třídy S proběhne virtuálně. Fanoušci mohli odhalení živě sledovat prostřednictvím platformy „Mercedes Me“ a následně i na sociálních sítích. Video bylo vyvrcholením letní digitální kampaně na podporu nového modelu a zároveň dodalo třídě S širší kontext s přihlédnutím ke globální pandemii a společenské situaci. Lewis Hamilton, pilot Formule 1, a zpěvačka Alicia Keys se stali představiteli klíčového poselství kampaně: že se Mercedes „stará o to, na čem (v životě) záleží“ („Cares for What Matters“).

Fotografie: Daimler

Proč se nám tato iniciativa líbí:

Ve videu se podařilo zkombinovat vizuálně ohromující obsah propagující luxusní produkt s jasným a stručným sdělením relevantním pro tuto dobu: třída S se postará o bezpečnost vaší osoby, vaší rodiny i ostatních. Zapojením vysoce postavených „aktivistů“ z řad celebrit, jako jsou Hamilton či Keys, vysílá Mercedes jasné sdělení o své pozici ke globálním otázkám rovnosti a rozmanitosti. Obsáhnout všechny tyto aspekty v jednom 22minutovém videu? To je přinejmenším působivé!

Komentář PR odborníka:

„Mercedes je dlouhá léta synonymem pro opulentní představování nových modelů. Existuje vůbec ještě nějaký ostrov, na který by ti chlapíci ze Stuttgartu motoristická média ještě nepozvali? A v této kampani Mercedes ukazuje, že mu žádný koronavirus jeho slávu jen tak nevyfoukne. Nacházíme se v Hollywoodu. Obklopuje nás to nejlepší z umění, světa hvězd, technických dovedností a geniální produkce. A výsledek je dokonalý. Opravdový trhák (jen o trochu kratší). Samozřejmě se počítá s tím, že se musíte o auta vážně zajímat, abyste se vydrželi dívat na 22 minut dlouhou reklamu. Ale pokud máte k Mercedesu hlubší vztah, budete si přát, aby ta reklama trvala déle.“

– Adrian Wheeler

Adrian Wheeler je bývalý předseda GCI Europe a společník PRCA. Je autorem publikací Crisis Communications Management a Writing for the Media. Dnes působí jako nevýkonný člen správní rady pěti konzultačních společností, jako partner Agincourt Communications a jako lektor PR, mediálních tréninků a kouč.