Organizátoři: Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy, Hypermarket Film
Popis iniciativy:
Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy vytvořila ve spolupráci s produkční společností Hypermarket Film dva zábavné spoty, které s nadsázkou poukazují na rozdíl mezi představami a realitou práce u záchranné služby. Spoty vznikly na podporu náborové kampaně „Zachraňuj v Praze“, jejímž cílem je rozšířit řady pražských záchranářů a také připomenout veřejnosti, že v praxi výkon tohoto povolání často nevypadá tak, jak je zpodobněn v akčních filmech.
Proč se nám tato iniciativa líbí:
Díky Hypemarket Film a dalším společnostem, které zdarma poskytly svůj čas, vybavení a rekvizity, se pražské záchranné službě podařilo vykřesat z téměř nulového rozpočtu záběry, za které by se nemusel stydět akční hollywoodský trhák. Výsledné dva spoty za použití ironie zobrazují idealizované představy práce pro záchranné služby: lékaře v situaci připomínající válečnou zónu (navíc plnou hadů) a domnělé pozlátko životního stylu pracovníků záchranné služby. U obou videí následuje střih na podobně přehnaně podanou „realitu“ života záchranáře. Kampaň říká, že nemusíte být hrdina, abyste se mohli k záchranné službě přidat. Být záchranářem znamená stát se skutečnou a smysluplnou součástí pražské společnosti. Výborná náborová strategie, zvláště v době globální zdravotnické krize, kdy se mnoho lidí cítí být od své komunity odtrženo!
Komentář PR odborníka:
„Dnešní svět nás zahlcuje každou minutu tisíci zprávami. Vyniknout v takovém prostředí je pro jakoukoliv značku, produkt nebo službu složité, a to především, pokud chceme povzbudit naši cílovou skupinu.
Klíčem k úspěchu takovéto kampaně je samozřejmě humor. Humor v PR kampaních je často riskantní záležitostí. Bezpečné je vždy zachovat vážný tón a neriskovat. Nikdo nechce být nařčen ze zlehčování problémů a ztrapnit tak klienta. Nicméně kampaň s dobře cíleným humorem se na trhu vyjímá jako žádná jiná. A přesně taková kampaň se povedla Pražské zdravotnické záchranné službě.
Začátek reklamy je velice dramatický. Nicméně poté video zvážní a ukazuje, že být záchranářem není vždy jako scéna z Hollywoodského trháku, nicméně je to stále důležitá a naplňující práce. Z pohledu náboru si jsem jistý, že reklama bude velmi efektivní. Je jedinečná, pozoruhodná a zábavná, a právě proto vyniká v reklamním prostředí, což je pointa celé kampaně Pražské zdravotnické záchranné služby.“
– Steve Dunne