Organizátoři: Megabus, Tin Man Communications, Raygun London, Atomik Research
Popis iniciativy:
Megabus, nízkonákladový britský autobusový přepravce, zahájil svoji první PR kampaň na konci roku 2019. Hlavním cílem iniciativy bylo vytvořit emoce zákazníků ke značce, což by podpořilo jejich rozhodování o výběru dopravce a hrálo roli kromě samotné nabídky levných jízdenek. Současně se kampaň také snažila Megabus vyprofilovat jako možnou alternativu pro studenty, kteří představují jednu z cílových skupin společnosti, a zapadají tak do konceptu zaměřeného na levné cestování.
Výzkum uskutečněný pod záštitou společnosti Megabus odhalil, že studenti, kteří udržují partnerský vztah na dálku, utratí téměř 5 000 liber ročně jen aby mohli zůstat v kontakt se svou drahou polovičkou, 163 liber při tom vynakládají každý měsíc na cestování. Na základě tohoto zjištění se společnost rozhodla věnovat deseti párům tzv. “Sweetheart Saver” jízdenky, díky kterým mohly po dobu jednoho roku cestovat mezi dvěma vybranými destinacemi zdarma. Tato iniciativa byla podpořena tříminutovým promo videem, jež zachytilo skutečný milostný příběh dvou lidí, jejichž vztah fungoval na dálku.
Proč se nám tato kampaň líbí:
Díky podpoře konkrétního páru a zviditelnění problémů, kterým mohou lidé v tomto druhu vztahu čelit, se Megabusu prostřednictvím kampaně podařilo získat autentičnost, jež by pravděpodobně byla stěží dosažitelná, pokud by se dopravce rozhodl například pro spolupráci se známými osobnostmi. Tato iniciativa dokázala skvělým způsobem poukázat na fakt, že levné cestování může lidem přinášet mnohem více než jen ušetřené peníze, což je pro páry jako ten v reklamním spotu naprosto nezbytné. Studie Megabusu také odhalila smutnou skutečnost, že téměř jedna třetina studentských vztahů se rozpadne kvůli nedostatku financí. Prostřednictvím kampaně „Sweetheart Saver“ se podařilo společnost prezentovat jako „zachránce“ mladých párů po celé zemi. Existuje snad lepší způsob, jak si získat přízeň zákazníků?
Komentář PR odborníka:
“Megabus je známý svými cenovými trháky, je to něco jako Ryanair na kratší vzdálenosti. Přestože tato jeho kampaň byla postavena na datech z výzkumu, pracuje s emocionální zkušeností tisíců studentů a jejich lásek. A proto se modrý autobus mění z dopravního prostředku na nástroj, který přináší lásku. Bohužel korona virus zcela změnil podmínky pro dopravu, ale jsem velice zvědavý na to, jak Megabus na toto vyprávění příběhů naváže, až bude epidemie za námi. Protože láska přetrvá...”
– Pavel Vlček