Organizátoři: Sony, Transport for London
Popis iniciativy:
Během přípravy nové strategie pro uvedení PlayStationu 5 na trhu ve Velké Británii přišla společnost Sony s nevídaným nápadem – využít ikonický kruhový symbol londýnského metra, který vypadá velmi podobně jako červené tlačítko na herním ovladači PlayStationu. Sony proto navázala spolupráci s Tfl (Transport for London), jež zodpovídá za dopravu v oblasti Londýna, a „převzala“ tak londýnskou stanici metra Oxford Circus na 48 hodin pod svá křídla. Další tři tvary, které se nacházejí na herním ovladači (křížek, čtverec a trojúhelník) se souběžně objevily jako dočasné značky metra k vidění na ulicích nad podzemní dráhou vedle klasického symbolu „O“. Značky byly postaveny přes noc a stály před zastávkou metra dva následující dny, poté byly převezeny a vystaveny v londýnském sídle společnosti Sony.

Proč se nám tato iniciativa líbí:
Tato marketingová strategie je skvělým příkladem toho, jak funguje podprahová asociace a vnímání spotřebitelů. Samotné značky byly vystaveny na veřejnosti pouze několik hodin, ale spojení symbolu londýnského metra s herním ovladačem PlayStationu si budeme pamatovat dlouho. Tato strategie funguje na základním principu využití vztahu publika s obecně respektovanými značkami, jež jsou součástí jejich běžných životů. Deset milionů obyvatel Londýna se se symbolem červeného tlačítka (a dalších prvků herní konzole) setkává dennodenně, a i díky tomu je známý po celé Velké Británii. Sony se tak kreativním způsobem podařilo vytvořit spojení mezi PlayStationem a každodenním životem Londýňanů – skutečně povedený marketingový tah.
Komentář PR odborníka:
“Stunty ve veřejném prostoru je skvělá PR doména, na kterou nepotřebujete moc peněz a která vám může vydělat slušný organický zásah i na sociálních sítích. Povede-li se vám navíc dostat na místo s velkým přirozeným pohybem lidí, máte vyhráno dvojnásob. Máte-li ovšem ten nápad – jednoduchý, vtipný a okamžitě rozpoznatelný. Prostě takový jaký předvedlo Sony v londýnském metru s PlayStation 5.”
– Filip Hrubý




