First Aid Toolkit

Organizátoři: British Red Cross, TikTok

Popis iniciativy:

S úmyslem zvýšit povědomí veřejnosti o základních technikách první pomoci se Britský Červený kříž rozhodl navázat spolupráci se sociální síti TikTok. Hlavním důvodem pro tuto kooperaci je především snaha snížit zátěž, které aktuálně čelí britská zdravotnická služba. Společně byl vytvořen online kanál sloužící jako instruktážní platforma a prostřednictvím krátkých vzdělávacích videí představující základy první pomoci. Tento kanál je součástí programu #LearnOnTikTok, který obsahuje příspěvky od oblíbených doktorů působících na TikToku, spuštěného v roce 2020.

@firstaidtoolkit

How to help someone who has a broken bone, with @dr.karanr. #learnontiktok #firstaid

♬ original sound – FirstAidToolKit

Proč se nám tato kampaň líbí:

Videokampaň má jedno klíčové poselství – ukazuje, že naučit se základy první pomoci není nic složitého a může to zvládnout kdokoliv. Výběr sociální platformy, jako je TikTok, má posílit přístupnost k potřebným informacích, takže i během bezúčelného používání telefonu si může jeho majitel osvojit techniky první pomoci. Stejně tak participace oblíbených lékařů v rámci sociálních médií je skvělý způsob, jak zajistit chytlavost a srozumitelnost edukačních spotů. Jedinou překážkou pro zvládnutí první pomoci je tedy pouze nízké povědomí o ní, proto tato vizuálně poutavá kampaň představuje perfektní možnost, jak potřebné znalosti šířit dále.

Komentář PR odborníka:

“Výborně! Dobré osvěty v oblasti první pomoci není nikdy dost. Videa jsou jasná, stručná, k věci, ale hlavně ukazují, že první pomoc není nic složitého. Bourají největší překážku v poskytnutí pomoci – pocit, že když nevím, co dělat, radši neudělám nic. Forma jde v tomto případě ruku v ruce se sdělením – není to nic složitého, zvládne to každý, stejně jako natočit video na TikTok.

“Váhala jsem nad volbou platformy. „TikTok plný challengů a tanečků přece sledují hlavně děti,“ šeptalo Husákovo dítě a tradiční offline PRista ve mně. Nebyl by vhodnější nějaký jiný kanál? Loňská data z UK říkají, že více než třetina uživatelů TikTok je ve věku 18-35, to už opravdu nejsou jen „malé děti“. I děti navíc dokážou svojí rychlou reakcí zachránit lidské životy, možná i proto, že na rozdíl od dospělých nepochybují a jednají. A navíc první pomoc přece není nic složitého. To podtrhuje právě i volba platformy."

– Daniela Chovancová

Daniela Chovancová je PR manažerkou a tiskovou mluvčí Alza.cz. Dříve strávila patnáct let v agentuře Havas Praha, kde se zaměřovala na klienty v technologickém, komunikačním a finančním sektoru
Foto: British Red Cross